پیامک انبوه به عنوان یک کانال بازاریابی بسیار کارآمد وموثرسهم مهمی از استراژدی های بازاریابی تلفن همراه را به خود اختصاص می دهد.این استراتژی در دنیای امروزنقش مهمی دررسیدن به موفقیت را به دنبال خواهد داشت.همانطور که میدانیم، دنیای دیجیتالی ما به دست تلفنهای همراه اداره می شود.بنابراین بازاریابی های موبایلی تبدیل به کانون توجه هرگونه استراتژی بازاریابی شده است. بازاریابی موبایلی فرصتی ویژه برای کسب و کارهاست، تا بدین وسیله بتوانند در بازار رقابتی که وجود دارد پیروز شده و جایگاه خود را در صنعت مربوطه حفظ کنند.بازاریابی پیامکی بخش مهمی از بازاریابی موبایلی است.ثابت شده است که پیامک میتواند یکی از تاثیرگذارترین ابزار فروش و بازاریابی باشد.از این رو،هنگام صحبت در مورد بازاریابی موبایلی، باید توجه ویژهای به بازاریابی پیامکی داشته باشیم. هر پیام کوتاهی که برای شما ارسال می شود حاوی اطلاعاتی خاص است و احتمال خواندن این پیام توسط شما،ظرف مدت 3 دقیقه پس از دریافت آن، 98 درصد می باشد!! هیچ وسیلهٔ بازاریابی دیگری نمیتواند چنین نرخ کارایی را عرضه کند و این باعث میشود بازاریابی پیامکی مناسبترین راه برای ارسال پیام های کسب و کار شما به مشتریان و مخاطبان احتمالی شماباشد.
اگرچه تکنولوژی موبایلی به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است و بسیاری از راهحلهای عصر جدید را ارائه میدهد،اما همچنان «امکانات خوب قدیمی تر» از مُد نمیافتد. در توضیح این قضیه، از برخی آمار اخیر بازاریابی موبایلی استفاده میکنیم که نشان میدهد درصد کاربران تلفن هوشمندی که از پیامک استفاد میکنند، عدد عظیم 96 درصد است!
پس، علیرغم تمام پیشرفتهای تکنولوژی موبایلی، استفاده از پیامک هنوزهم برای کابران خیلی مهم است. به همین دلیل است که هر بازاریاب دیجیتال باهوشی،از بازاریابی پیامکی غافل نخواهد شد. مطالعه ی روانشناسی در بریتانیا نشان داد مصرف کنندگان دو برابر بیشتر از آنچه فکر می کنند وقت خود را در تلفن های همراه خود، صرف می کنند.پیامک انبوهو ارتباط با مشتری
پیامک انبوه مسلما باعث افزایش کارایی بازاریابی و ارتباط با مشتریان میشود.چرا که سریع و مقرون به صرفه است، مکالمات معنادار میسازد و اساس آن اجازه دادن به مشتری است (opt-in)*بوده و مشتریان قدردان چنین گزینهای هستند.
*(opt-in)به اعلام رضایت یک مشتری یا دریافتکننده ایمیل (یا پیامهای مستقیم دیگر) برای دریافت کالا، اطلاعات یا پیام بازاریابی ازطرف یک بازاریاب گفته میشود. این روش به طور کلی توسط اکثر شرکتهای بازاریابی مستقیم، مجلههای با اشتراک دورهای یا فاقد اشتراک، عرضهکنندگان اطلاعات و ... استفاده میشود. پس از opt in، بازاریاب تا زمانی که دریافتکننده opt out را انتخاب کند، به ارسال کالا یا پیامهای خود ادامه خواهد داد.